04.02.2014

:: ruskevest igen ::

Jeg har fått et par tilbakemeldinger på at størrelsene i Ruskevestmønsteret var litt små. Sånn kan vi ikke ha det, så mønsteret er nå oppdatert med noe romsligere størrelser. Lillebror fikk seg i den anledning en ny vest i størrelse 5 år (han er snart 6), strikket av restene etter den aller første Spirevesten. Som dere ser sitter den nystrikkede vesten som en smekk, men rillestrikken vil vide seg ut en del i vask og bruk. Han bruker faktisk ennå ruskevesten fra i fjor, selv om den er en størrelse mindre. Hvis du vil prøve deg på denne, finner du oppskriften i min Ravelry-butikk.

Lillebror melder at han føler seg som et ekte vårskjelett i denne (grønt = vår, striper = skjelett), og det er sikkert en grei følelse, det!

11 kommentarer:

  1. Sånn en smukkas i fine nye vesten :))

    SvarSlett
  2. Så fine bildet av en fin gutt og vest. Jeg har akkurat begynt på en annen gutte-vest, men jeg skulle kanskje heller prøvd din? Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  3. Nydelig vest på en sjarmerende gutt:)

    SvarSlett
  4. Det e det søteste vårskjelettet jeg har sett ;)

    SvarSlett
  5. Å, for en herlig vest! Knallfin til sjarmøren din:-) Har veldig lyst å prøve meg på det mønsteret!

    SvarSlett
  6. Råfin! Og for en sjarmerende modell:-)

    SvarSlett
  7. Flott gutt i vest! Har også en ny vest til prinsen min! Ha en flott morsdag hos deg!

    SvarSlett
  8. Den er sååå fin den vesten. :)

    SvarSlett
  9. Kjempefin vest og herlige sjarmører!

    SvarSlett