29.09.2011

Viggo


Viggo er klar - en myk og god genser med mange fine detaljer. Oppskriften er fra Rasmilla og den er strikket i Rasmillas yndlingsgarn, en blanding av ull og bomull i en nydelig kvalitet.

Jeg hadde tenkt at dette skulle være storebrors skolestartgenser, men det ble ikke akkurat slik. Arbeidet med genseren krevde litt oppmerksomhet, så det var ikke noe strikketøy for bilreiser og filmkvelder, som er de anledningene jeg pleier å ha til å strikke. Det var også noen sømmer og tråder å feste, og da blir det ofte liggende litt ekstra her hos meg ...


                            Nå ja, det var mildt og fint når skolen startet i august, så Viggo passer likevel bedre nå som det er kjøligere i luften og kastanjene modner langs skoleveien.


Viggo er et spennende mønster å strikke, og man får mye igjen for den ekstra oppmerksomheten det krever å følge med på fargeskift og fellinger. Rasmilla er for øvrig en veldig hyggelig nettbutikk som jeg varmt kan anbefale. Og har du som jeg et barn som syns at all ull klør, så kan Rasmillas yndlingsgarn være løsningen.

Ønsker deg vakre høstdager!

7 kommentarer:

  1. Så flott genser, og så fine og uvanlige farger sammen. Tror jeg må vurdere å strikke en Viggo selv en gang. Får høre med eldstesønnen om den faller i smak.

    SvarSlett
  2. Så rart, denne genseren har eg berre bladd forbi då eg var innom sida til Rasmilla. Din versjon er så mykje finare, ser nesten vevd ut! Stilig farge-kombinasjon, spesielt med den sennepsgule, "frekke" stripa! Har du brukt enkel tråd...? Originalen er vel i dobbel tråd? Eg har vore skeptisk til ull-bomull-blanding, men fordommar står for fall. Fekk lyst til å prøve både oppskrifta og garnet!

    SvarSlett
  3. Takk begge to -
    Frida; Den er strikket i dobbelt garn som det står i oppskriften, noe jeg egentlig er litt skeptisk mot ... Har også vært litt sketisk til ull/bomullsblanding, men det er ikke så dumt til plagg som skal brukes når det ennå ikke er så kaldt ute, det er liksom litt svalere samtidig som det er mykere og varmere enn ren bomull. Men jeg har veldig lyst til å prøve å strikke den i ren ull også, med tynnere pinner og med enkelt garn!

    SvarSlett
  4. Stilige farger sammen! Det gjorde seg med den gule i kontrast.

    SvarSlett
  5. Så nydelige saker du lager =)
    Fiine bloggen!
    Ha en strålende dag,
    mvh Siv

    SvarSlett
  6. Kjempefin genser!!!!Litt Emil-aktig. Er du like flink som moren din å strikke?? Klem Annette:)

    SvarSlett
  7. Dear Line,
    Haven't been here for too long. This pull is lovely.

    SvarSlett