22.02.2012

tid for vest :: time for vest


Har du sett Silkesauens inspirerende vesteinnlegg? Det fikk meg til å tenke på at jeg, til tross for at vester er noe av det skjønneste jeg vet til små barnekropper, bare har strikket en eneste vellykket vest til mine gutter. Så i fastelavenshelgen, mens vi feiret vårens spede ankomst og himmelen var blå og forventningsfull, satte jeg igang med et vesteprosjekt.

Det ble en vest til storebror, strikket i dobbel Supersoft Ull fra Holst Garn på pinner nr 4 i fargene Sapphire, Porcelain Blue og Pea Green, i en kombinasjon av strukturstrikk og striper.

Resultatet ble veldig bra! Nå skal vesten gjennom noen hverdager med en aktiv gutt for å se hvordan den holder seg, og så skal det noen justeringer til her og der før jeg strikker en endelig versjon. Blir det bra, publiserer jeg kanskje mitt første mønster, så følg med hvis du kjenner en liten som kan trenge et nytt og friskt innslag i vårgarderoben!

6 kommentarer:

  1. den var nydelig:) er det perlestrikk innimellom glattsrikken der? vester er gull, både til jenter å gutter. Liker bloggen din veldig godt, fant den gjennom smilerynker sin, og lagt deg til bloglista mi, så du vet det=) Ha en god natt! Hilsen Mari

    SvarSlett
  2. Knallfin! Hurra for kommende mønster =))

    SvarSlett
  3. Åh... veldig flott vest du har laga!! *Venter på mønster* Masse annet flott å finner her i bloggen din også!! Jeg kommer garantert tilbake:-)

    SvarSlett
  4. Hei Line! Jeg blir så glad når jeg kommer over "nye" blogger som inspirerer meg! Fantastisk masse fint du har strikket, og så koselige bilder. Denne vesten her var aldeles nydelig - jeg krysser fingrene for mønster om ikke så lenge:) Vester er en storfavoritt her i hus og! Hilsen Siren

    SvarSlett
  5. Ja! Publisér gjerne dette mønsteret! Så fint med noko anna enn ribb nede! Og å variere med andre fargar oppe på brystpartiet er også ein god idé!

    Eg må innrømme at eg faktisk strikkar på endå ein vest akkurat no.... Er rett og slett i vest-humør!

    SvarSlett