04.11.2012

:: min tur ::

 
 
Når det nå endelig skulle strikkes noe til meg selv slo jeg likevel til med noe skikkelig luksuriøst til hverdagsbruk - nemlig en lett genser i mykeste angora. Mønsteret er fra Pickles og garnet likeså. Jeg ble nyskjerrig på dette mønsteret på grunn av den morsomme og smarte fellingen til ermer - og jeg ble kjempefornøyd med resultatet. Jeg strikket genseren i den minste størrelsen - ikke for at jeg vanligvis bruker xs - men fordi det fort blir for mye "over-size" for min smak. Dette ble akkurat passe syns jeg. Jeg strikket ermene litt kortere og bolen litt lenger enn oppskriften foreslår og slik ble det akkurat en slik genser (jeg egentlig ikke visste at) jeg ønsket meg. Nå gjenstår det å se om den holder seg fint i vask og bruk, for da kan det godt tenkes det blir flere angoragensere i min garderobe etterhvert. Pickles har nemlig flere fine og fristende modeller i angora!
 
 
Ønsker alle mine lesere en fin uke i gråværet! 
 

21 kommentarer:

  1. Lekker, lekker og lekrest :-)

    SvarSlett
  2. Knallfin! Den ligger i køen min, men har et litt sånn elsk-hat-forhold til angora. Fint at den ikke var så oversize, den satt veldig godt på deg.

    SvarSlett
  3. NYDELIG! Kjempebra jobba med tilpasningene, den sitter perfekt på :)

    SvarSlett
  4. Så flott genseren ble!! Har vært en del inne på Pickles og siklet på akkurat denne, men den blir nok ikke strikket med det første.. Har HAUGER med andre ting først. Bla. "Lille gåsunge", som jeg sitter med i fanget nå :) Er spent på resultatet!!
    God søndagskveld!

    SvarSlett
  5. Fin fin deilig genser! Den nydeligste farge på en genser jeg tenker du kommer til å få stor glede av!

    SvarSlett
  6. Nydelig! Jeg har lyst på samme, og takker for tipset om ikke-oversize-justeringa.

    SvarSlett
  7. Så helt utrolig nydelig! Fargevalg og mønstertilpasning; -supert. Skulle ønske jeg ikke var så allergisk mot angora...

    SvarSlett
  8. For en nydelig genser! Jeg har så lyst å strikke meg en genser i angora, men er litt redd den skal loe for mye? Hva tror du? Din genser var i hvert fall superfin! Og fin blogg du har også, jeg må bla meg litt nedover å se ;)
    Ha en fin mandag :)
    - Martine

    SvarSlett
  9. Nydelig, rett og slett!! Har også en slik på pinnene (som ikke har blitt rørt på en god stund) og nå kjenner jeg at det klør i fingrene etter å gjøre den ferdig;-)

    SvarSlett
  10. Hvor er den fin. Jeg har kigget på denne genser, som jeg synes er så fin. Fortæl endelig om resultat af vask :-)
    Jeg har først for nyligt opdaget din blog og synes du har lavet så mange fine ting.

    SvarSlett
  11. Så fin den var, og så jo helt nydelig ut å ha på seg også :)

    SvarSlett
  12. Kjempefin! :) Hva heter fargen på garnet? :)

    SvarSlett
  13. Så fin din ble :) Lurt å justere oppskriften slik du har gjort - kunne ønske jeg hadde gjort det selv når jeg strikket min. Den ble litt vid og litt for kort, hvis jeg skulle pirke ;) Jaja, sånn går det når man er utålmodig med å bli ferdig. Herlig genser å ha på seg :)

    SvarSlett
  14. Nydelig genser! Har vurdert ås rikke den selv, men er redd den klør rett på huden. Hva synes du? Min erfaring er at jo mer pusete garn jo mer klør det... Tips om hvordan den takler vask mottas også med takk!!!

    SvarSlett
  15. Den ble superfin! Ønsker meg en slik nå :)

    SvarSlett
  16. Fantastiskt! Jag blir sugen på att göra en likadan när jag ser hur fin din blivit.

    SvarSlett
  17. Ja for ei stilig felling til ermar! Hadde slett ikkje lagt merke til dén då eg eg blafra forbi genseren på Pickles-bloggen. Fine foto, fint strikka!

    SvarSlett
  18. Ser fantastisk ut! Lagom lyxig på ett avslappnat vis!

    SvarSlett
  19. Så morsomt at du har laget denne!!!Utrolig fin!!
    Jeg venter på garnpakke i posten nå og gleder meg til å sette i gang ( versjon med v-hals) =)

    SvarSlett